Ana Sayfa İktibaslar İsa A.s ‘ın Haçı Kırması – Domuzu Öldürmesi – Cizyeyi Kaldırması

İsa A.s ‘ın Haçı Kırması – Domuzu Öldürmesi – Cizyeyi Kaldırması

625
0

”nefsim (canım) elinde olan Allaha yemin ederim ki ,elbetde adaletli bir hakem olarak meryem oğlu (isa) nın sizin aranıza inmesi yaklaşmıştır.

o (indiğinde) salib’i (haçı ) kıracak ,hınzırı (domuzu) öldürecek ,cizye (kafirlerden alınan vergi) yi kaldıracak , mal o kadar artacak ki kimse onu kabul etmeyecek nihayet secde dünya ve içindekilerden daha hayırlı olacaktır….”

[ buhari ,enbiya 50 , no:3264,3/1272 ,
muslim , iman :71 no:155/,1/135,
tirmizi ,fiten :54 , no: 2233,4/506 ,
ibni mace, fiten :33 , no:4078,2/1363 ,
Ahmed ibni hanbel ,müsned no: 7683,3/101 ]

*** hadisin devamı vardır.o kısımları almadım.

Haçı Kırmasından Maksat: kendisinin öldürüldüğünü iddia edenlerin yalan söylediklerini ortaya koyarak hrsitiyanlığın batıl , islamiyetin ise hak olduğunu açığa çıkarması demektir.

Çünkü hristiyanlar yahudilerin isa aleyhisselamı çarmıha gerdiğini iddia etdiklerinden ,isa aleyhisselamın haçı kırması kendisinin müslümanlığını ortaya koyacaktır.

Domuzu öldürmesinin manası ise, tıybi rahimehullahın beyanına göre domuz beslemeyi ve yemeyi haram,öldürülmesini helal kılmasıdır.Taberani’nin bir rivayetinde domuzla beraber maymunlarıda öldüreceği zikredilmiştir.

cizyenin kaldırılmasına gelince : cizye kafirlerden alınan vergidir.isa aleyhisselam müslümanlıktan başka bir din kabul etmeyeceğinden vergiyi de harbide kaldıracaktır ki ,bunun manası dünyada tek bir din kalacak demektir.

bizim isa aleyhisselamdan önce cizyeyi kabul etmemiz mala ihtiyacımız olduğundandır.isa aleyhissela indikten sonra ise mal kimsenin kabul etmeyeceği derecede çoğalacaktır.

ibni hacer askalani ”fethul bari” de şöyle buyurmuştur.

imam-ı nevevi ‘nin buyurduğuna göre bu ümmete cizyenin meşru olduğu halde isa aleyhisselamın onu kaldırması resulullah sallallahu aleyhi ve sellem’in şeriatından bir hükmünü değiştirmek sayılmaz.zira bu hadisi şeriften anlaşılacağı üzere bu ümmette cizyenin meşruiyeti isa aleyhisselamın inişiyle kayıtlanmıştır.dolayısıyla isa aleyhisselamın cizye hükmünü neshedici (kaldırıcı) olmayıp ,bilakis resulullah sallallahu aleyhi ve sellem,bu hadisi-i şerifiyle isaaleyhisselam indiğinde cizye hükmünü kendi şeriatından kaldırılacağını açıklamış bulunmaktadır. (fethul bari:6/567)

Kaynak : cübbeli ahmet hocaefendi | nuzul-u isa risalesi sahife 53-54-55

eserden kısaltılarak alıntılanmıştır.

CEVAP VER

Mesajınızı girin
Adınızı buraya girin