Ana Sayfa Müridanın El Kitabı Cariye Hadisi Hakkında Şeyhu’l Ekber İbni Arabinin Beyanı

Cariye Hadisi Hakkında Şeyhu’l Ekber İbni Arabinin Beyanı

221
0

resulullahın cariyeye nerede suali hangi mekanda olduğunu kasd etmiş olmayıp ancak onun akıl seviyesine göre bu suali buyurmuşdur.

şeriat hükümleri bazen alemdekilerin dillerine uygun tarzda iner.

nitekim cenabı ALLAH sure-i ibrahim de şöyle buyurur.

وَمَا أَرْسَلْنَا مِن رَّسُولٍ إِلاَّ بِلِسَانِ قَوْمِهِ لِيُبَيِّنَ لَهُمْ فَيُضِلُّ اللّهُ مَن يَشَاءُ وَيَهْدِي مَن يَشَاءُ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ

Ve biz her gönderdiğimiz peygamberi, ancak bulunduğu kavminin diliyle gönderdik ki, onlara iyice açıklasın; sonra da ALLAH dilediğini sapıklık içinde bırakır, dilediğini de hidayete erdirir. Ve O, öyle herşeye galip, tam hüküm sahibidir.

ibrahim suresi 4.ayet-i kerime

resulullah efendimiz halkın hükümleri anlaması için onların akılları seviyesine iner.şayed bu soruyu resulullahdan başkası sormuş olsaydı onun cahilliğine delil olurdu.

zira ALLAH’u teala için aslında eyniyyet yokdur.insan anlayışı kusurlu olduğu için ancak nerede diye sorulması ile şehadet ifade eder.

cariyenin yaratana akıl erdirmesi onun kuvveti dahilinde değil idi.o ancak kendi nefsind etasavvur etdiği şekilde anlayabilirdi.

şayed resulullah ona kendisinin alışmış bulunduğu ve nefsinde tasavvur etmesinin dışında bir uslup ile hitap etmiş olsaydı istenilen fayda ortadan kaklmış olur ve ondan islamiyeti kabul etme fikri hasıl olmazdı.

sualin bu tarzda sorulmuş efendimiz s.a.v in hikmetinden olmakdadır.bu incelikden dolayı cariye semayı işaret etdiğinde efendimiz o mümindir buyurdu.

yani, cariye ALLAHın gökde mabu olduğunu tasdik etmiş bulunmakdadır.

nitekim cenabı ALLAH bir ayetinde şöyle buyurmakdaır.

ve hüvALLAHu fissemavati ve fi’l arz..

o ALLAH hem göklerde hem de yerde ( ibadete layık mabud) dur..

kaynak şevahidu’l hak şeyh yusuf nebhani.

CEVAP VER

Mesajınızı girin
Adınızı buraya girin